Zásah
Hráči se postaví do kruhu, aby se kruh nezmenšoval, u
špiček nohou se jim kruh vyznačí křídou. Jeden hráč
je střední . Na povel si hráči začnou mezi sebou míč
přehazovat. Ve vhodné chvíli se snaží hráči zasáhnout
středního. Přitom musí zvolat "zásah".Pakliže se
nestrefí,mění si hráč se středním místo. Vlna
Hráči sedí na břehu v dlouhé řadě a drží se za ruce. Na
znamení vedoucího se vrhají krajní do vody a táhnou
za sebou další, až jsou všichni ve vodě.. Odměna: Pro
zpestření je možno dohodnout způsob pohybu hráčů
ve vodě,takže dojem "vlnění" bude ještě výraznější.
Za soupeřovým míčem
Hráči se postaví do dvou družstev a první obdrží od
vedoucího míč. Na povel hodí každý míč co nejdále
dopředu a hned běží pro míč protivníka. Kdo se dříve
vrátí k místu startu, získává bod pro své družstvo.Tak
pokračují všechny dvojce. Odměna: Místo míče je
možno použít luk a pod., je však třeba dbát
zvýšené opatrnosti Hrad - lokálka
a/ Na hradě Rašpli měli pro "mokré" počasí nevalnou
návštěvu -jenom 144 návštěvníků. Z toho bylo žen o
12 více než mužů a dětí o18 méně než polovina
všech dohromady dospělých. Kolik dětiček to bylo
b/ Celkem 198 osob vyklopila lokálka ve výletním
místě. Jestliže žen bylo dvakrát tolik co dívek, mužů
dvakrát tolik co žen a chlapců o 6 více neždívek,
kolik bylo dohromady žen, mužů, dívek a chlapců. Náčelník
Jeden hráč, předem určený a označený jako
náčelník,vyráží do terénu se svými 3-5 přáteli.
Pohybují se v předem vymezeném prostoru. Asi po 15
min. vyráží pronásledovatelé,kteří se snaží zmocni
náčelníka. Jeho přátelé ho chrání. Láhev
Hráči se sednou do kruhu a ve vylosovaném pořadí
otáčí na zemi prázdnou lahví naležato. Ten, na koho
láhev směřuje hrdlem, se musí postavit do kruhu a
splnit předem určený úkol /předvést pantomimu,
zazpívat, říct vtip atd./.Nebylo-li na začátku hry
určeno pořadí, roztáčí se láhev do dalšího kola. Tajný úkryt
Hráči se pohybují po vyznačené trase, na jejímž konci
je tajný úkryt, kde vedoucí uloží dřevěné hůlky se
značkami jednotlivých hráčů. Hráči postupují
jednotlivě, úkolem každého je co nejdříve proběhnout
trasu, nalézt vlastní značku a vrátit se do tábora.Vítězí
však družina, která je v táboře jako první kompletní.
Chytání kamínků
Dva hráči stojí čelem proti sobě.První drží v každé
předpažené ruce 5 kamínků nebo kuliček a postupně je
vypouští z dlaně.. Druhý hráč se snaží je zachytit dřív
než spadnou na zem. Po vypuštění všech kamínků si
hráči vymění role a vše se znova opakuje, vítězí ten
hráč, který zachytil více kamínků Indiánský běh
Úkolem hráčů je dostat malý míček do cíle členité trati
dlouhé cca 250 m, země se přitom smějí dotknout
pouze v případě, že míček zapadne a nelze jej
vykopnout. Hráč, který míček dopraví do cíle první,
vítězí, stává se indiánským náčelníkem a má právo
zvolit další hru.
Běh ve dvou
Hráči se postaví ve vodě do dvou dvojřadů. První hráč
zůstane stát a druhý se chytne za jeho ramenanebo
boky, zvedne nohy nahoru a pohybuje jimi jako při
kraulu. Na povel vedoucího se páry rozběhnou k
určitému cíli. Dvojice, která doběhne první, vítězí.
|
Číslovka
Na stromy v lese se připevní číslice od 1 do 10 a z
prostoru ,ze kterého je na tyto stromy vidět ,se formou
štafety vpouštějí jednotliví hráči, kteří se musí na základě
předem dohodnutého pravidla všech stromů dotknout.
Příklad: -od 1 do 10 - od 1 do 10 po sudých, -od 8 do 2 -
od 9 do 1 po prvočíslech nebo s úkolem: - u každého
stromu 2 dřepy - u každého stromu výskok - každý
strom oběhnout - atd. Vítězí to družstvo, jehož hráči
všechny úkoly absolvovali dříve a s co nejméně chybami.
Sestry a hon
a/ ´´Mám tolik sester jako bratrů´´,řekla Jana a její bratr na
to : ´´Nemám žádného bratra´´. Dokážete z tohoto
dialogu určit, kolik má Mirek sester?
b/ Byl hon, lovili jsme zajíce , králíky, bažanty: ´´složili´´
jsme celkem 452 nohou - kolik bylo které zvěře, když
zajíců bylo 6x více než králíků? Bažantů bylo uloveno 60
nohou.
Honička za míčem
Hráči se posadí na zem do kruhu tak , aby vzdálenosti mezi
nimi činili asi 1 m. Uprostřed kruhu se pohybuje jeden
hráč, jehož snahou je zmocnit se míče. Když se mu to
podaří,vymění si místo s hráčem , který míč držel
naposledy. Míčem si mohou přihrával po kruhu i napříč
házením, koulením i podáváním. Kdo je v kruhu potřetí,
dává zástavu.
Kopaná v řadách
Dvě družstva stojí proti sobě v řadách vzdálených asi 10m
, vzdálenost mezi hráči je asi 2,5m. Hráči proti sobě kopou
míčem ,jestliže tento proletí řadou, je to gól. Smí se kopat
pouze nízké rány, do výše pasu,obránci mohou míč
vyrážet nohama i rukama. Vítězí to družstvo, které dalo v
daném úseku více gólů. Dva vrcholy
Vedoucí předem připraví nějakou zprávu na vrcholu kopce,
na který je vidět z jiného kopce vzdáleného 2 - 4 km. Na
ten potom hráče zavede a zde jim zadá úkol, co nejdříve
předat zprávu uloženou na protějším kopci. Úspěšnost
hráčů nemusí být závislá na jejich fyzických schopnostech,
když zvolí vhodnou taktiku / signalizace, štafetový
způsob apod./ Štafetový běh ve dvou
Hráči se postaví ve vodě do dvou dvoustupů a jednotlivé
dvojice vždy zajmou vzájemné držení, které oznámí
vedoucímu hry.Na povel vybíhají k určité metě a zpět a
tlesknutím dávají další dvojici povel k vyběhnutí. Vítězí
družstvo, jehož všechny dvojice se vystřídají co
nejdříve.
Foukaná
Každý hráč si z krabičky nebo papíru zhotoví malou
plachetnici. Důležité je, aby plachetnice měla ploché dno.
Hráči potom postaví své plachetnice vedle sebe na stůl a na
povel vedoucího začnou foukat.Ten, jehož plachetnice
zvítězila, postupuje do dalšího kola. Vítězem se stává ten,
kdo zvítězil ve všech kolech. Běh ve dvou
Hráči se postaví ve vodě do dvou dvouřadů. První hráč
zůstane stát a druhý se chytne za jeho ramena nebo boky,
zvedne nohy no horu a pohybuje jimi jako při kraulu. Na
povel vedoucího se páry rozběhnou k určitému cíli.
Dvojice, která doběhne první, vítězí. Hon na nosorožce
Úkolem každého hráče je vyrobit si ve stanoveném
časovém limitu, cca 15 min. , oštěp. Potom se družiny
vydají na lov nosorožce. Toho představuje kruh o
průměru asi 3 m, vyznačený na zemi. Úkolem hráčů je od
mety vzdálené asi 15 m vhodit svůj oštěp do kruhu. Vítězí
ta družstva, které v kruhu zůstalo zabodnuto více oštěpů,
ležící oštěp neplatí. Přestřelka
Každý hráč si připraví 20 kartiček, na které se podepíše.
Potom se hráči rozptýlí ve vytyčeném prostoru, každý
přitom má neomezené množství papírových koulí,
kterými se snaží zasáhnout kteréhokoliv spoluhráče. Kdo
je zasažen, odevzdá ´´ střelci´´jednu kartičku. Vítězí ten
hráč, který v dohodnutém čase získá nejvíce kartiček. |