Kartotéka her
Vybíjená s poleny Hru je možno hrát jako kteroukoliv variantu vybíjené, v
poli je však rozestavěno 10 polen nebo špalků/ průměr
cca 10 cm,výška 20-30cm/. Je-li poleno poraženo
nenabitým míčem,nejbližší hráč je znova postaví a hra
pokračuje. Poraženo je to družstvo,které nejdříve ztratí
všechna polena.
Hru můžeme uspořádat jako závod jednotlivců. Kdo 10-krát proleze obručí na čas , nebo jako štafetový závod. Obměna: Lze rovněž uspořádat jako závod v prolézání
kutálející se obručí. Místo obruče je možno použít větší
pneumatiku.
Úkolem hráčů je dokopat malý míček do členité. Trati
dlouhé cca250m,země se přitom smějí dotknout pouze v
případě ,že míček dopraví do cíle první,vítězí,stává se
indiánským náčelníkem a má právo zvolit další hru. Jeden hráč táhne koště,druhý na něm sedí ,závodní dráha je
předmětem vytýčená a závodí se na čas. Kdo má nejkratší
čas,vítězí. V polovině trati můžeme hru zpestřit tím,že si
hráči ve dvojici vymění úlohy. Hraje se vyřazovacím
způsobem závod dvojic nebo jako štafeta. Hráči se snaží zabodnout nůž do prkna nebo pařezu,mění
přitom výchozí polohy držení nože. -za konec střenky -
za šipku čepele - z otevřené dlaně šipkou k terči - z
otevřené dlaně,šipkou do terče - z hřbetu ruky - podobně
druhou rukou atd.
Vedoucí představuje krále. Prochází se po místnosti a hráči
ho v malém dostupu následující. Když se král
otočí,poddaní se musí postavit do předem určené
polohy/dřep ,na jedné noze,leh apod./.Kdo je nejpomalejší
,vypadává ze hry. Hraje se vyřazovacím způsobem
,poslední-vítěz-se stává králem. Všechny dívky dají své boty na jednu hromadu. Chlapci
postupně přistoupí k hromadě,vezmou vždy jeden pár bot
a snaží se obout je dívce ,o které si myslí,že jí patří.
Uhodnou-li, obdrží od dívky polibek,v opačném případě políček. Vedoucí uschová do kupky sena drobný předmět/tužku,
pingpongoví míček apod./a úkolem je ho co nejrychleji
nalézt. Může se hrát jako soutěž jednotlivců nebo družin.
Obměna: Jako soutěž družin je možno hodnotit,která
družina vhodný předmět. V kupce sena lépe uschová.
Vedoucí hry udá barvu a hrající družstvo se snaží
vypracovat v určeném čase seznam věcí této barvy v
místnosti.Vítězí družstvo,které má nejúplnější seznam.
Varianty-na druh materiálu -na trávy - atd.
Vedoucí položí ke květinám na louce čísla a sám si poznamená Jejich názvy. Úkolem hráčů je co nejdříve označené květiny nalézt. A správně pojmenovat. Každý si to napíše na papírek,vítězí ten, kdo vedoucímu první odevzdá úplný a správný seznam. |
Zvěřinec Vedoucí hry rozdělí všechny hráče na několik druhů
zvěře-krávy,prasata,hady,mravence a předvede jejich
pantomimické ztvárnění. Na daný povel ho mají všechna
zvířata pantomimicky napodobit a shromáždit se po
jednotlivých druzích .Která skupina je nejdříve kompletní ,
vyhrává. Obměna: Místo pantomimického ztvárnění je
možno použít akustického - napodobování hlasu zvířat. Vedoucí uschová do kupky sena drobný předmět--tužku
pingpongový míček apod.|a úkolem hráčů , ho co nejrychleji
nalézt. Může se hrát jako soutěž jednotlivců nebo družin.
Obměna: Jako soutěž družin je možno hodnotit , která
skupina vhodný předmět v kupce sena lépe uschová.
Vedoucí položí ke květinám na louce čísla a sám si
poznamená jejich názvy. Úkolem hráčů je co nejdříve
označené květiny nalézt a správně pojmenovat. Každý si to
napíše na papírek, vítězí ten , kdo vedoucímu první odevzdá
úplný a správný seznam.
Seno na louce je možno použít jako víceúčelovou pomůckou
k realizaci různých her. Příklady: - kdo dříve postaví kupku -
kdo dříve kupku rozhází - do co největšího prostoru - do
určitého prostoru - kdo ze sena postaví - panáka - krychli -
přístřeší - kdo kupku přeskočí - bez dotyku - s kotoulem -
atd.
Na čtvrtku nakreslíme centimetrovou čtvercovou síť 25 x
25 cm a čtvrtku pověsíme na strom do výše očí hráčů.Do
pěti čtverečků nakreslíme tečky . Potom hráče odvedeme tak
daleko ,že nejsou k rozeznání ani čtverce ani tečky a pomalu
se s s nimi přibližujeme. Hráč ,který jako první -na největší
vzdálenost- určí správnou polohu teček , vítězí -stává se bystrozrakým. Hráči se sesednou do kruhu a ve vylosovaném pořadí otáčí na
zemi prázdnou láhví naležato . Ten ,na koho láhev směřuje
hrdlem ,se musí postavit do kruhu a splnit předem určený
úkol \ předvést pantomimu , zazpívat , říci vtip/. Nebylo -li
na začátku hry určeno pořadí, roztáčí láhev do dalšího kola. Ke stolu přistavíme židli , na kterou položíme otevřenou
krabičku ,hrneček ,čepici atd. Hráči si jednotlivě sedají na
protější stranu stolu a každý se snaží co největším počtem
kuliček z přidělený deseti strefit po desce stolu.
Doprostřed hřiště je zatlučen kůl a jednotliví hráči se ze
vzdálenosti cca 10 m snaží koulením trefit malým míčkem
tak , aby se odrazil co nejdál. Vítězí ten hráč , jehož míček
skončil nejdál od kůlu.
Každý hráč si vezme do ruky několik prutů-oštěpů.Povel ke
hře dá vedoucí tím, že rozkutálí obruč a hráči ,vždy po
jednom postupně, se snaží obručí prohazovat oštěpy,
střídavě z levé a pravé strany tak dlouho, dokud se obruč sama
nezastaví. Vítězí ten , kdo prohodil nejvíce oštěpů. Všechny dívky dají své boty na hromadu . Chlapci postupně přistupují k hromadě , vezmou vždy jeden pár bot a snaží se obout je dívce , o které si myslí , že jí patří. Uhodne-li, obdrží od dívky polibek, v opačném případě políček. |