Kartotéka her
Uhodněte přísloví Jedno družstvo jde za dveře a tam si dohodne jedno
známé přísloví.Každý hráč má za úkol zapamatovat si
jedno slovo a to pak na povel kapitána v místnosti
vzkřiknout.Druhé družstvo má za úkol přísloví
uhodnout.Podaří-li se mu to do 2 min.,získává bod.Při
opakování hry si družstva vymění úlohy.Vítězí
družstvo, které po dohodnutém počtu pokusů získá víc bodů, Vedoucí hry udává barvu a hrající družstva se snaží
vypracovat v určeném čase seznam všech věcí této
barvy v místnosti. Vítězí družstvo, které má
nejúplnější seznam. Varianty :- na druh materiálu - na
tvary - atd. Vedoucí hry určí několik písmen , hráči mají za úkol
napsat věty o pěti slovech začínajících stejným
písmenem.Kdo splní nejdříve, získává tolik bodů kolik
je hráčů,každý další vždy o bod méně. Příklad:- Pan
profesor přišel posledně pozdě - Živá žába žere
žlutou žemli - Tehdy taky troubila trumpeta tradá. Vedoucí hry si s někým,koho hráči málo
znají,domluví,že tento vejde do místnosti a krátce s
vedoucím promluví a odejde.Jakmile se vzdálí,vyžádá
si vedoucí hry jeho popis:-věk ,-postava, -barva
vlasů,-barva košile,-barva šatů,-druh a barva
obuvi,-atd. Po dvou min. odevzdá každý svůj popis
kapitánovi. Kapitáni si pak popisy navzájem vymění a
vedoucí hry uvede správné údaje , které hráči
kontrolují. Za chybný údaj se počítá trestný
bod.Vyhrává družstvo, které má nejméně trestných bodů. Hráči se posadí do kruhu.Jeden stojí uprostřed a chodí
po kruhu dokola, přitom se snaží některého hráče
tlesknout přes ruku.Každý se však snaží včas
ucuknout.Pakliže se tlesknutí podařilo hráči si vymění
místo.Kdo je ve středu dvakrát, dává zástavu. Hráči utvoří kruh , vzdálenost na upažení.Mimo kruh
postaví vedoucí předmět který označuje určitou
světovou stranu.Hráči si podle tohoto bodu uvědomují
přesně své postavení vzhledem ke světovým
stranám.Vedoucí hry vyvolá dvě světové strany a hráči
stojící na těchto místech v kruhu s i musí vzájemně
vymění místo.Kdo se zmýlí , dostane trestný bod.Vítězí
hráč s nejmenším počtem trestných bodů. Každé družstvo dostane k nahlédnutí na 3 min mapu
nebo plánek,na němž jsou záměrně zakresleny některé
chyby nebo nesprávné údaje. Úkolem každého
družstva je za další 3min. nalezené chyby sepsat a
odevzdat vedoucímu .Družstvo,které objevilo nejvíc
chyb nebo ve zkráceném čase ,vítězí.Obměna:nalézt v
co nejkratším čase chyby tisku v daném textu. Hráči mají za úkol nakreslit na papír hlavní znaky
pozorované krajiny jejich celkovém tvaru a
postavení.Záleží především na správnosti
jednotlivých údajů ,přesnosti označení a na množství
použitých topografických značek. Všechny dívky dají své boty na jednu
hromadu.Chlapci postupně přistupují k hromadě ,
vezmou vždy jeden pár bot a snaží se obout je dívce,
o které si myslí , že jí patří. Uhodnou-li,obdrží od
dívky polibek, v opačném případě políček. Hráči jsou rozděleni do dvojic . První z dvojice se posadí na židli , druhý je "kadeřník" a snaží se jeho účes upravit dle pokynu vedoucího,jako -historický -současný - kosmický - volnou fantazii -atd. Hodnotí se celkový efekt a čas. |
Belhavá Když hráč dostane od honiče babu, musí se rukou chytit za místo, na nějž jí dostal. Tak běhá do té doby, něž dá babu jinému spoluhráči. Všichni se snaží dát babu na místo, které co nejvíce ztíží honiči běhání- tedy na nohu apod. Obměna: Všichni hráči se uchopí za místo, kam honič
jednomu z nich dal babu. Kdo rychle nepřehmátne, může
že se stát honičem aniž by dostal babu, jako trest za
nesledovaní hry.
Dvě lodi v postavení záděmi k sobě jsou na vzdálenost
20-30m spojeny lanem. V místě střední části lana je
rozhodčí, na jehož povel obě posádky lodí začnou
veslovat a snaží se soupeře přitáhnout do úrovně
rozhodčího. Které posádce se to podaří prví, vyhrává.
Lze realizovat i jako přetah do čtverce nebo trojúhelníka,
každá loď se přitom snaží co nejdříve zaujmout
postavení ve vytyčeném přístavu. Prví vítězí. Hráči stojí ve velkém kruhu rozkročmo, jejich rozkročené
nohy tvoří brány, jeden z hráčů stojí uvnitř kruhu.
Úkolem středního je vhodnými ranami prohodit míč
některou branou. Hráči v kruhu brání prohození, vyrážejí
míč, dávají nohy k sobě apod. Dojde-li k prohození, oba
hráči si vymění místo a hra pokračuje. Hráči startují jednotlivě, každý má zavázanýma očima
splnit několik úkolů, které určí vedoucí - otevřít okno,
zavřít dveře, pohladit kamaráda, kočku zavázat uzel,
ukázat, kde stojí vedoucí apod. Úkoly jsou pro všechny
hráče stejné, na pořadí nezaleží. Hodnotí se pouze čas a
kvalita plnění úkolů. Vítězí ten hráč který je nejrychlejší a
který splnil dobře všechny úkoly. Jedno družstvo utvoří kruh tak, že se hráči uchopí za
ruce. Tím vytvoří past. Hráči druhého družstva se volně
postaví kolem a představují my. Hráči v kruhu vzpaží,
čímž se past otevře a myši volně vbíhají dovnitř a ven.
Na znamení vedoucího se past uzavře- připaží a sednou
na bobek. Lapené myši, které nejdéle odolávaly polapení. Hráči se rozestaví do kruhu čelem dovnitř, na vzdálenost
jednoho kroku od sebe. Hru začínají dva hráči, z nichž
jeden honí a druhý utíká. Když pronásledovanému hrozí
nebezpečí, že bude dostižen,může si stoupnout před
některého hráče v kruhu. Ten, který zůstane vzadu, musí
nyní honit toho, který honil předtím. Při hře se běhá vně
po obvodu kruhu, zkracování cesty není dovoleno. Ke kůlu, na nějž jsme předtím vložili klobouk,
přivážeme provaz asi 10m dlouhý. Okolo kůlu uděláme
kruh o poloměru asi 20m. Určený hráč uchopí provaz. Na
povel se hráč přibližují ke kůlu, střední jim v tom brání.
Dotkne-li se některého z nich, musí jít za obvod kruhu.
Komu se podaří uloupit klobouk, běží s ním za obvod
kruhu. Na povel se všichni hráči rozeběhnou ke kůlu a
snaží se ho dotknout. Hráč s kloboukem na hlavě je
chytá. Koho se dotkne dříve než tento sáhl na kůl, stává
se středním. Několik hráčů odejde z místnosti a vedoucí zatím rozmístí
po podlaze různé předměty- stoly, židle, boty, míče atd. ,
čímž vznikne minové pole. Potom do místnosti vcházejí
postupně jednotliví hráči, každý si nejprve 1 min.
prohlédne uložení min a potom se snaží se zavázanýma
očima projít ke druhé stěně tak, aby o žádnou minu
nezavadil. Kdo se dotkne miny, je diskvalifikován, vítězí
ten hráč, který projde v nejkratším čase.
Hráči sedí v kruhu a podávají si kamínek/zátku, gumu ap./ tak, aby hráč, který stojí uprostřed, neviděl, kdo kamínek drží v ruce. / podávání je možné i za zády/. Hráč uprostřed se snaží zjistit, kdo má kamínek v ruce a hráč, na kterého ukáže, musí otevřít dlaně. Když drží kamínek, vymění si místo s hráčem uprostřed kruhu a hra znova pokračuje, když ho nedrží, hra pokračuje, aniž by si hráči vyměnili místo. Varianta: Lze hrát s mincí, vsedě okolo stolu, v hádání se
postupně vystřídají všichni hráči a neuhodnutí se počítá
jako trestný bod. Kdo má na konci nejméně trestných
bodů, vítězí.
Dvě pramice se postaví proti sobě na vzdálenost asi 10m. Na přídi každé stojí zápasník s dřevcem / tyč dlouhá asi 2,5m,její konec je opatřen měkkou bambulí nepromokavě obalenou/. Na povel vedoucího se lodě proti sobě rozjedou a zápasníci se snaží protivníkovi srazit z lavičky jídelní misku s vodou či jiný předmět. |