Minimální preventivní program
 

- základní strategie prevence sociálně patologických jevů školy, školského zařízení

MPP je vypracování vždy na příslušný školní rok (krátkodobé cíle primární prevence) nebo v časově delším horizontu (dlouhodobá preventivní strategie). MPP je součástí výchovně vzdělávacího programu školy. Odráží specifikace regionu, školy (školského zařízení) a vždy vychází z aktuální situace na škole a reflektuje evaluaci průběhu předchozího období (školního roku). MPP vypracovává školní metodik prevence v úzké spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky za podpory vedení školy. Opírá se zejména o užší tým pracovníků (výchovný poradce, školní psycholog). Je iniciátorem, koordinátorem, zpracovatelem MPP. Průběžně vyhodnocuje preventivní strategii školy a vypracovává závěrečnou evaluační zprávu za příslušný školní rok. Tato zpráva je obvykle součástí výroční zprávy školy.

Základní přístupy v MPP:

  • aktivity v poskytovaní informací v rámci vzdělávacího procesu (téma zdraví, zdravý životní styl, sociálně patologické jevy, ...)
  • programy "Škola podporující zdraví"
  • smysluplná nabídka volnočasových aktivit (ve školách i v mimoškolní činnosti)
  • programy aktivního sociálního učení (skupinové formy práce vedoucí ke kvalitě mezilidských vztahů).
  • poradenské činnosti a) ve školách, b) ve spolupráci se speciálními zařízeními (PPP)

zdroj: Pedagogicko-psychologická poradna Brno